Складська логістика BAS ERP

Складська логістика на базі конфігурація BAS ERP в частині управління складської логістики та закупівель. Розглянемо з вами способи забезпечення потреб, розглянемо налаштування схем забезпечення, розглянемо документообіг складський, розглянемо також підсистему закупівель, її налаштування, деякі функціональні можливості цієї підсистеми управління доставкою, також розглянемо основні інструменти окремою частиною. Давайте перейдемо до презентації, розпочнемо демонстрацію.

Функціональні можливості підсистеми управління складом

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Screenshot_16.jpg

Можна виокремити такі ключові цілі процеси управління запасами – це забезпечення наявності запасів на складі в не обхідній кількості, досягнення бажаного рівня обслуговування клієнтів. Чому так: тому що напряму те. Як ми будемо закривати замовлення, чи отримувати замовлення від постачальників напряму залежить від взаємовідносин з нашими клієнтами. Тобто, наскільки це буде безперебійна діяльність – настільки це буде краще для нашої з вами кампанії. Також це зниження потреб в оборотних коштах, виключення дефіциту матеріальних ресурсів – це не менш важливо, особливо, це актуально для виробничих підприємств, щоб на складі не було так званого, неліквіду, який не продається або не використовується у виробництві і не було нагромадження цього товару, який у нас не яким чином не витрачається в підприємстві. Також, одним із ключових показників цієї політики збільшення оборотності товарів, зниження витрат підприємства на купівлю та зберігання товарів. Відповідно, якщо складська логістика у нас чітко організована, ми знаємо, який обсяг товарів наш склад може вмістити, скільки комірок, чи то приміщень, чи то складів на підприємстві у нас є – ми знаємо обсяги. Ми можемо чітко спланувати нашу з вами виробничу чи торгову діяльність. І, так само, усунення надлишкових запасів – це також дуже важливий аспект в управлінні складом. BAS ERP володіє потужним інструментарієм, що дає змогу побудувати досить широку і ієрархічну структуру складів. Ключовими аналітиками при такому підході, при найширшому її використанні його – являється склад, приміщення і деталізація докомірок. Відповідно, у розрізі всіх цих 3 аналітик – можемо вести облік. Ще не менш важливий аспект – при використанні повного функціоналу в BAS ERP присутній блок, який відповідає за відокремлений облік за замовленнями. Що таке відокремлений облік за замовленнями – це можливість зарезервувати товар на складі під конкретне замовлення – чи то замовлення клієнта, чи то замовлення на виробництво, чи то замовлення на внутрішнє переміщення товарів. Також є можливість обліковувати багатооборотну тару, налаштовувати її, проводити інвентаризацію на складі, в системі є присутня РЕМ працівників складів, що також досить полегшує їх роботу, вони досить логічні, досить ергономічні для використання. Ну і окремий модуль, також є РЕМ по управлінню доставкою.

Функціональні можливості підсистеми закупівель

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Screenshot_17.jpg

Коротко про те, що може бути використано в підсистемі закупівель. Зрозуміло, що закупівлі – вони логічно і досить тісно пов’язані з складським обліком. Відповідно, ми можемо оперативно визначати, підтримувати оптимальний розмір складських запасів. Це все досягається завдяки тому, що можемо здійснювати оперативне планування на основі планів продажу, планів виробництва, які являються базою для розрахунку планів наших закупівель. Про це також йшла мова на попередньому вебинарі. Наступне – це оформлення замовлень постачальника та контроль їх виконання. Тобто, система вміє проаналізувати дати, вміє проаналізувати строки і всі можливі аспекти контролю в системі присутні. Ми можемо бачити в режимі онлайн те, що у нас відбувається, тобто, коли, що, до нас має надійти, коли і що ми маємо розподілити. Реєстрація та аналіз умов договору, що облік ведеться в розрізі договорів також погоджень з контрагентами. Є можливість підтимки різних схем прийомки товарів від постачальника, тут мається на увазі, якщо у нас використовується ордер або без ордерна схема складів і також має значення – те, який підхід в деталізації аналітики складської ми обираємо – тобто це комірки, приміщення чи просто склад. Також є можливість управляти забезпеченням з потрібною деталізацією і відповідно доставкою по цих замовленнях.

Загальна структура складів

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Screenshot_18.jpg

Зараз ви бачите складів, зараз я коротенько по ній розкажу, ми будемо переходити вже безпосередньо в систему, розглядати все на наочних прикладах. Що хочеться тут сказати, загальна структура складів: склади, складські приміщення, складські комірки. Використання складських комірок і складських приміщень – так закладено в системі, це методологія, яка в ній присутня – закладена розробником, це обов’язкове використання ордерної схеми документообігу. Якщо ми використовуємо облік також в розрізі серії, дана можливість включається лише за ордерну схемою документообігу. Відповідно, якщо ми обираємо в складі деталізацію по складським коміркам – у нас є з вами 3 варіанта використання комірок, ми можемо їх не використовувати, можемо використовувати для адресного зберігання товарів, можемо використовувати для довідкового розміщення товарів. Адресне зберігання товарів відрізняється від довідкового тим, що аналізуючи залишки на складі – ми можемо аналізувати залишки в конкретній комірці якогось з наших складів, який у нас є, в якому включена можливість управляти складськими комірками. Давайте перейдемо безпосередньо до бази і розглянемо це все вже на прикладах.

Зараз на ваших екранах ви бачите конфігурацію BAS ERP, власне, на якій ми будемо все це розглядати. Почнемо ми з налаштувань.

НДІ і адміністрування, нас з вами цікавлять склад і доставка – налаштування розділів, відповідно. Є можливість включати вести облік по декільком складам, використовувати, або не використовувати ордерні схеми, це також залежить від складності підприємства, на якому будуть працювати люди з конфігурацією BAS ERP. Порядок оформлення накладних та видаткових ордерів – тобто, спочатку замовлення, потім ордера і накладні, ким може бути оформлений видатковий ордер на товари, пакувальні листи, якщо потрібно, управління доставкою, за бажанням цю підсистему можна відключити, якщо на підприємстві немає підрозділу, який займається даним питанням. Відповідні завдання на перевезення формуються також, чи не формуються – вмикаються функціональні опції. Налаштування. Що стосуються внутрішнього руху товарів, забезпечення потреб. Система дозволяє нам забезпечувати наші потреби в двох варіантах: спрощено або розширено. Також встановлюється на рівні конфігурації і до початку експлуатації системи. Спрощене налаштування – це таке, при якому всі потреби забезпечують замовлення постачальникам, розрахунок проводиться на основі потреб, сформованих, зумовлених н відвантаження і даних про максимальний залишок. Розширене – у нас саме такий спосіб і включений, це тоді, коли потреби забезпечуються у відповідності до заданого способу забезпечення, тобто формується не тільки замовлення постачальника, замовлення на переміщення, виробництво, замовлення переробникам, збирання, розбирання товарів і проводиться розрахунок потреб з урахуванням планових строків поставки і інтервалу між поставками. От таким чином, така ключова різниця між цими двома способами забезпечення потреб. Відповідно, включення, відключення статусів документів. Що нам дають статуси включення документів – це можливість погоджувати. Це можливість відміняти документ. Також це додатковий метод контролю при відвантаженні чи прийнятті складських ордерів і складських документів взагалі. Статуси збирання, розбирання – аналогічна ситуація. Я думаю, що тут по налаштуванню зрозуміло, давайте перейдемо безпосередньо до налаштування підсистеми закупівель.

Закупівлі. Офертий договір з постачальниками – включені обидва правпорці, що говорить нам про те, що ми можемо вести облік в розрізі і тієї і тієї аналітики – тобто це 2 довідники договорів оферти. Відповідно, і там і там. Вказуються деякі аспекти що до розрахунків, що до умов поставок, графіку, оплати і таке інше. Далі – замовлення постачальникам, також включення, відключення цієї можливості – тобто будуть вони у нас або не будуть. Внесення причин скасування. Далі блок – Документи купівель, тобто, що ми можемо погоджувати замовлення постачальникам. Відповідно, ця функціональна опція нам включає можливість використовувати внутрішні вбудовані бізнес процеси, які є в конфігурації BAS ERP. Імпорт і статуси документів – аналогічно тому, що вмикається або вимикається в підсистемі, це також для того, щоб у нас був більш детальний процес контролю зони. Що до налаштувань глобальних по блоку – у мене все. Далі я думаю, що ми перейдемо безпосередньо до розгляду номенклатури. Чому – тому що в залежності від того, яким чином налаштована номенклатура, яким чином налаштовані склади – напряму буде залежати те, яку ж саме схему обліку товарів ми з вами будемо на підприємстві використовувати. Загалом, у мене є декілька набитих прикладів. Давайте ми з вами розглянемо якийсь вид номенклатури і розглянемо для нього.

Бачимо на екрані, що зараз ми відкрили з вами вид номенклатури, в якому – один з найпростіших способів обліку номенклатури.

Тобто, це типний товар, типів у нас є декілька: товар, тара, робота, послуга. Відповідно, товар – це товарно-матеріальні цінності наші, ми з вами бачимо, що на рівні виду номенклатури у нас використовується характеристика, використовуються також серії. Додаткові реквізити, шаблони найменувань, ті, що для друку, чи якщо у нас з вами на підприємстві використовуємо номенклатуру з якимось додатковими характеристиками, то для відображення в списку документів в формі вибору позицій номенклатури, щоб у нас з вами найменування будувались якимось чином. Давайте ми далі для прикладу відкриємо роботи, подивимось, роботи, бачимо, що тип номенклатури у нас змінився, але налаштування тут також доволі прості.

Тепер перейдемо до Продукти – вид номенклатури, який вже у нас більш розширений, у якому ми вже використовуємо серії, настроєні для цього виду номенклатури.

Ми вказуємо, що у нас серія з вами ідентифікує, партію товарів за строками придатності і бачимо, що у нас термін придатності у нас вказаний с точністю до днів. Бачимо для яких складів у нас з вами, яка політика обліку серій налаштована. Бачимо, що центральний склад, торгівельний зал, склад хлібобулочних виробів використовується в своїй обліку серій. Тип номенклатури – також товар, характеристики ми в даному випадку ми не використовуємо. Давайте перейдемо в товари, зараз покажу вам, як чином у нас може бути налаштована тара.

Зворотна тара – це також окремий вид номенклатури, повторюсь.

Для цього типу належить тара, в яку може бути упакований товар. Тобто тара може запаковуватись, продаватись або прийматись чи передаватись з умовою повернення. Сама тара, вона вказується в вигляді номенклатури, якщо встановлена така функціональна опція – використання багатооборотної тари в настройці параметрів системи. Далі я покажу, вже як ми будемо розглядати безпосередньо самі замовлення, як в документах виглядає зворотна тара, для кого і для чого вона налаштовується.

В даному випадку, ми бачимо, що у нас є ящик для молочних продуктів, ящики для води. Відповідно, номенклатурні позиції товарні, які мають в собі деякі упаковки та одиниці зберігання – відповідно для них може бути налаштоване використання якихось возвратних тар.

Давайте для прикладу тоді розглянемо – у нас є номенклатурна позиція кефіру. Одиниця вимірювання та умови зберігання група реквізитів нас цікавить: бачимо, що до позиції номенклатури ми використовуємо упаковку, їх може бути декілька цих упаковок.

В даному випадку ми використовуємо ящики.

Якщо ми змінимо і перейдемо безпосередньо до розгляду упаковку - ми бачимо, що у нас з вами стоїть прапор – поставляється у тарі і вказана багатооборотна тара, відповідно, це ящик для молочних продуктів, який ми щойно з вами розглядали. Якщо провалитися, то бачимо – це посилання на номенклатурну позицію, вид номенклатури – зворотна тара.

Також для зворотної тари може бути вказаний тип та розмір і вказані параметри цього типу розміру. Для чого це потрібно – зараз розкажу, коли ми безпосередньо перейдемо до розгляду довідника налаштування складів. Що стосується обліку та складського і особливостей ще і використання номенклатури – це у нас одиниці, основні параметри обліку, ми бачимо вид, товар, характеристики серії, тут можна все подивитись. Забезпечення виробництва – тут у нас використовується або не використовується схеми забезпечення, можна за посиланням, за гіперссилкою перейти до параметру забезпечення потреб і провести всі необхідні налаштування. Розглянемо трошки пізніше і з автоматизованого робочого місця. Але посилання на нього є і тут. Що до номенклатури, в принципі, я думаю, що тут все ясно – налаштувань багато, але за потребою можна налаштувати будь-яку методологію, будь-який спосіб обліку тієї чи іншої номенклатурної позиції, яка нам необхідна. Отже, переходимо до розгляду, безпосередньо, довідника Склади і магазини.

Склади і магазини. Отже, картка довідника склад.

Бачимо, що склад у нас може бути декількох видів, може бути гуртовий, може бути роздрібний магазин. Відповідно, є закріплення за підрозділом бізнес регіону. Навіщо це потрібно – для того, щоб можна було обмежити себе в якихось відборам в подальшому, в звітах і так дальше. Відповідальний, якщо у нас є матеріально-відповідальна особа. Її посада. Ми бачимо, що у нас включена функціональна опція – це контролювати забезпечення. Далі бачимо на другій вкладці – ордерна схема та структура. Можливості – включити або відключити використання ордерної схеми використання документообігу. Бачимо, що при надходженні і відвантаженні бачимо дату – з якого у нас діє ордерна схема документообігу. Спочатку вона може бути не включена, в подальшому – якщо, за необхідністю, можна її включити і продовжувати облік уже з ордерною схемою документообігу, але мати на увазі, що схема сама документообігу зміниться, додадуться деякі складські документи. Використання приміщень також включається тут і використання комірок. Також в комірках, зараз ми до них перейдемо, вмикаються і проставляються свої налаштування відповідно до потреб. Адреси та телефони – це для того, щоб можна було в доставці використовувати, якщо на наш склад щось приходить, щоб ми знали адресу доставки і від цього вибудовували маршрут. Група складів в шапці вказується для того, я вже повторюсь, щоб можна було певним чином їх зарахувати. Основні налаштування складу – вони такі. Наступна аналітика – це складські приміщення.

  • Экспертное сопровождение бухгалтеров

Це також окремий механізм. Бачимо, що кабельна продукція у нас є, продукти і промтовари – це 3 приміщення, які є в нашому центральному складі. Бачимо, що на рівні приміщення ми можемо використовувати комірки, використовувати для зберігання залишків або використовувати довідниково. Також визначається тут використовувати або не використовувати робочі ділянки.

Також, до налаштувань адресних складів є ще декілька можливостей, які нам розширюють налаштування – тобто, це забезпечення покриття потреб в упаковках, при потребі це також можна налаштувати.

У мене це не використовується і так детально ми з вами розглядати це не будемо за браком часу. Отже, складські приміщення, далі – перейдемо безпосередньо до розгляду складських комірок.

Складські комірки – у нас вони можуть використовуватись, я вже сказав. Що у нас можуть бути вказані типи складських комірок – це приймання, відвантаження, зберігання та архів.

В залежності від типу, коли ми використовуємо ордерну схему документообороту, в нас прийом товару здійснюється ордером в зону приймання. Далі товар документом відбору та розміщення товарів повертається в зону зберігання, де, відповідно, він і буде зберігатися, протягом якось періоду. Відвантаження – зрозуміло, що це для видаткового ордеру, тобто, що нам потрібно відвантажити. Нам спочатку потрібно формуємо документ яким відбираємо товар з комірки, далі переміщаємо його в зону відвантаження, потім, безпосередньо, грузимо в машину або власне, віддаємо зі складу. Бачимо, що адресація – кожна комірка має адресу, при необхідності всі адреси комірок можуть бути роздруковані, наклеєні по складу, може бути штрих кодування, відповідно, кожна комірка матиме свій штрих код унікальний, якому буде присвоєна якась певна інформація: стелаж, лінія, ярус, позиція, можливо, група товарів, яка має зберігатися в тій чи іншій комірці.

Розробники зробили зручним механізм створення типології складу, для цього є окрема обробка. Відповідно, користувач має створити новий склад, задати кількість ліній, секцій, стелажів, ярусів, позицій і система на генерує N кількість цих комірок сама. Не потрібно витрачати на це час, вручну їх створювати, за бажанням, звичайно, можна вручну добавити, але бажано користуватися обробкою – це прискорить процес формування типології, не так багато часу на це витратите, це швидко, чітко спрацює і можна буде приступати до роботи. Обіцяв, що покажу ще налаштування комірок.

Товари в комірці – це, власне, контекстний зміст, який ми можемо проаналізувати, який нам скаже, що у нас зараз в комірці знаходиться в наявності, а в даному випадку немає нічого, тому що ми відкрили комірку з зони прийомки. Це значить, що в зоні прийомки у нас нічого немає.

У кожної комірки є, так званий, типорозмір, це окремий довідник, який заповнюється для того, щоб ми, наприклад, для того, щоб ми в комірку не могли покласти більше, ніж вона фізично може в себе вмістити.

Це також важливе питання аспекту логістики. За кордоном, наприклад, процес зберігання, процес прийомки по більшому рахунку автоматизований, працюють машини, тому важливим аспектом є наявність якогось вільного місця в окремій комірці, для того, щоб машина могла здійснити певним чином якийсь розворот чи переміщення. Отже, типорозмір – у мене їх є в даному випадку декілька, давайте відкриємо якісь електротовари. Бачимо, що для типорозміру електротовари висота, глибина, ширина, об’єм, відповідно задаються в якихось числових одиницях і вантажопідйомність. Відповідно, якщо номенклатура, яка відповідає якомусь типорозміру, або вона поміщається в якусь комірку. Типорозміри комірок, повертаємось до них. Відповідно. В номенклатурі також задається типорозмір або в тарі, я в якій зберігається та, чи інша номенклатурна позиція, відповідно до цього система може контролювати вантажопідйомність або об’ємні показники тієї чи іншої тари або номенклатурної позиції. І, відповідно, коли ліміт вантажопідйомності або об’ємних показників ми вичерпуємо – система нам не дає можливість докласти той, чи інший товар в комірку. Відповідно, таким чином контролює наповнення за об’ємом і наповнення за вагою. Бачимо, що тут у нас є умовні одиниці у відсотках, з яких ми можемо власне, наповнення це і задавати. Я думаю, що тут з комірками, з приміщеннями ми розібрались, в принципі. Давайте, я коротенько повернусь до презентації. До презентації, ще мабуть, трішки рано.

В підсистемі склади і доставка, давайте провалимось в настройки та довідники. Бачимо, що тут логічно згруповані всі ті довідники, які ми щойно з вами розглянули по частині складу, по частині доставка – розглянемо трошки пізніше. Перейдемо до забезпечення потреб. Є 2 довідники: способи забезпечення і схеми забезпечення. Розглядаємо способи забезпечення.

Відповідно, пригадуємо, що ми з вами використовуємо розширену схему забезпечення, яку ми з вами встановили на рівні конфігурації. Відкриваємо карточку, бачимо типи забезпечення: покупка, переміщення, збирання/розбирання, власне виробництво, виробництво силами переробника.

Відповідно до цього система буде формувати той, чи інший пакет документів, ті, чи інші замовлення. Якщо це у нас покупка - замовлення постачальнику, якщо переміщення – замовлення на переміщення, збирання/розбирання – замовлення на зборку/розбору товарів, власне виробництво – замовлення на виробництво, виробництво силами переробника – відповідно, замовлення для переробки. Параметри планування, бачимо, що строк виробництва в даному випадку 2 дні. Відповідно, до типу забезпечення, який ми обрали – тут приміняється деяким чином група реквізитів в параметрі планування.

І обмеження використання – тобто в способі замовлення ми говоримо – для якого підрозділу, чи для якого плану ми цей спосіб забезпечення потреб будемо використовувати. Його можна тут і не вказувати – тоді документ система автоматично підставляти підрозділ або склад не буде. Тобто, користувачу буде необхідно зазначати це руками.

Давайте відкриємо покупку, до прикладу. Бачимо, що тут у нас уже змінилось – замість строку виробництва, строк покупки, що відповідно він у нас приблизно 5 днів у нас буде проходити. Система в залежності від того, що у нас тут буде вказано – буде прогнозні дати поставки розраховувати і аналізувати.

Бачимо, що можемо використовувати для роботи з одним або з декількома постачальниками, відповідно, підрозділ, організацію – також вказуємо, або не вказуємо. Це що до способу забезпечення потреб. Наступний довідник – це схема забезпечення. Оскільки ми з вами розглядаємо в розрізі закупівель – перейдемо до схеми забезпечення купівлі матеріалів, основна схема.

Система нас перекинула ось в таку обробку, відкрила нам таку форму. Бачимо наші склади, бачимо схеми.

Відповідно, для кожного із складів ми можемо використовувати той чи інший спосіб забезпечення. Бачимо, що для центрального складу – це замовлення продуктів з графіком один раз на тиждень. І, відповідно, він включає в себе якісь певні способи відповідно до товарів. Орендовані склади магазини також – в даному випадку тут не встановлено, нас цікавить, по більшому рахунку, центральний склад. Із команд : заповнити спосіб забезпечення, очистити спосіб забезпечення, якщо необхідно його змінити. Бачимо, що система проставляє нам строк доставки – наш плановий, забезпечуваний період, в даному випадку у нас необмежений.

Також, в системі є робочий стіл – параметри забезпечення потреб, який нам говорить і дає можливість нам налаштувати той чи інший метод забезпечення вже для номенклатурних позицій, відповідно і складу. Для прикладу, щотижнева купівля – (min-max) схема.

Ось наш з вами метод забезпечення.

Бачимо, що методів забезпечення у нас є декілька: замовлення під замовлення, підтримка запасу (min-max), підтримка запасу – розрахунок за нормою, підтримка запасу в розрахунок за статистикою. За статистикою розраховуються таким чином, що користувачу потрібно буде руками внести прогнозні статистичні данні, згідно з яких система вже буде здійснювати розрахунок. Підтримка запасу (min-max), відповідно, у нас є нижній поріг і верхній ліміт підтримки нашого запасу, на рівні 5-10. Відповідно до цього система буде здійснювати закупівлю. Як тільки ми наближаємось до якогось мінімального значення – система автоматично замовить якусь кількість товару. Відповідно, зараз відкрию презентацію.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Screenshot_19.jpg

Бачимо, відповідно до схем забезпечення – спрощена схема підтримки запасів і розширена схема підтримки запасів. Бачимо, як чином система може здійснювати розрахунок. Якщо у нас мінімальна і максимальна, максимальний рівень встановлений на рівні 100 і 200 – залишок на рівні складу у нас 50, то система замовить нам максимальний залишок товарів на складі, відповідно, таким чином, ми матимемо завжди матеріал в достатній кількості. В розширеній схемі підтримки запасів аналізується ще замовлення на відвантаження. Бачимо, що у нас є мінімальний залишок товарів, система дозамовлення поставить нам 300 одиниць якогось із товарів. Це дуже гарно видно в такому робочому столі.

Формування замовлень по потребам. Бачимо наші з вами способи забезпечення, можемо включати/відключати їх. Робочий стіл – це формування замовлень за потребами.

Бачимо залишок, бачимо, скільки, чого, система нам ставить до замовлення. Відповідно, 50-200 (min-max) запас аналізується до надходження. Бачимо, що система нам говорить, що ми наближаємось до якогось нижчого рівня, тобто обсяг товарів в наявності, якщо залишок у нас нульовий, це значить, що терміново треба замовити, тому що ми знаходимося за лінією нижнього ліміту.

Відповідно, по кнопці далі – на виділених позиціях система створить якийсь із замовлень, чи то замовлення за потребами, чи то замовлення постачальнику, чи то замовлення на виробництво. В залежності від того, який знову ж таки спосіб ми будемо використовувати.

В купівлях є також можливість розрахувати і побачити, виробництво харчове, бачимо, що також є формування замовлень постачальнику за планом, формування замовлень постачальнику за потребами. Відповідно тут також аналізується наявність, тут також аналізується сама номенклатура, сценарій, за яким ми будемо створювати – це те, що по часті планування.

За потребами знову ж таким, центральний склад.

Бачимо, тип забезпечення у нас тут по замовчуванню стоїть закупка. Бачимо, знову ж таки способи, можемо включати, відключати і вже тут можемо бачити і аналізувати і формувати замовлення за потребами.

Тобто, як комірник, так і менеджер по закупівлям мають можливість аналізувати потреби, створювати відповідні замовлення і працювати вже безпосередньо з товаром, переміщати, закупати його тим чи іншим шляхом.

Далі система нам скаже, що у нас є, зараз відключимо. По кнопці далі система нам запропонує створити документи, які нам необхідні.

Бачимо, що замовлення на збирання/розбирання, бачимо замовлення клієнта на телевізори, але чомусь наш чайник взагалі не потрапив.

Давайте мінімальний запас, максимальний запас, залишок 120, 80 маємо замовити. Добре, не буду тоді на це витрачати час, якщо розберусь, тоді відповім на запитання пізніше. Нажаль, зараз швидко не можу зорієнтуватись, чому система не дозамовила наш з вами електрочайник.

Оскільки, ми вже побачили, у нас є можливість замовлень на збирання/розбирання товарів, вважаю за потрібне показати, як взагалі влаштоване с точки зору і номенклатури і з точки зору складів можливість формування комплектів. Документ замовлення на збирання/розбирання товарів – бачимо, що у нас система автоматично підтянула комплектуючі, з яких, власне, і буде складатися наш з вами набір цукерок. Бачимо комплектацію.

Комплектація у нас вказується на рівні номенклатурної позиції, відповідно, вказується, що, в якій кількості в набір у нас з вами буде входити.

Відповідно до цього ми можемо формувати номенклатуру, здійснювати відвантаження якимось певним чином. ІЗ табличної частини комплектуючі автоматично підтягнуться з того набору комплектації, який у нас використовується. Операції у нас є 2 в документах: збирання з комплектуючих і розбирання. Відповідно, за необхідністю, ми можемо ту чи іншу кількість комплектів здійснити.

Давайте подивимось структуру підпорядкованості цього документа.

Тобто, у нас є замовлення на збирання/розбирання, відповідно, є замовлення постачальнику, що ми закупляємо, до прикладу, ті товари в необхідній кількості, які нам необхідно відібрати, прибутковий ордер на товари.

Чому – тому що у нас наш з вами склад, який являється центральним, у нас ордерний.

Бачимо, що прийняли ми його в приміщення продукти, далі – оформили документ надходження товарів та послуг.

Відповідно, поставили вже таким чином товари на зберігання, оприбуткували їх на склад, далі зробили видатковий ордер згідно замовлення – відвантажили необхідну кількість цукерок, необхідну кількість карамелі задля того, щоб потім документом збирання/розбирання товарів, операцію збирання з комплектуючих – ми могли б отримати необхідну кількість комплектів.

Відповідно, прибутковий ордер на товари, бачимо, що прибутковим ордером ми вже набір цукерок, відповідно, прибутковим ми його – центральний склад, приміщення – продукти, і, бачимо, що видатковим ордером фактично ми показали, що ми взяли, тепер прибутковим – що ми на виході отримали і в якій кількості.

Ось вони наші 500 одиниць сформованих наборів. Ось таким чином. Давайте розглянемо ще один варіант роботи.

Замовлення постачальнику у нас було на електротовари, контрагент, використовуємо оферту, використовуємо договір, оферта у нас з вами має умови купівель, тобто, за якими умовами.

Бачимо, що тут у нас прописується порядок оплати, ціноутворення, тобто, вид ціни постачальника, умови купівлі, який склад, тривалість строку поставки, відповідно, якісь інші умови. Тобто, якщо у нас є багатооборотна тара – у нас є можливість вказати її, тобто, через який термін нам її потрібно повернути, відповідно, здійснюватись контроль над поверненням. Товари – електрочайник, в кількості 50 штук.

По структурі підпорядкованості бачимо, що у нас є тільки зараз замовлення.

Ось тут ми бачимо6 у нас є прибутковий ордер, надходження товарів та послуг. В даному замовленні на телевізор є, ми використовуємо також наш центральний склад, використовуємо приміщення, використовуємо комірки. Але задля того, щоб покласти наш телевізор у конкретну комірку – нам з вами необхідно сформувати документ.

Документ називається, знаходиться в підсистемі складу, відбори (розміщення) товарів. Бачимо наш документ, центральний склад, приміщення – кабельна продукція, саме туди ми і хотіли покласти наш телевізор Saturn, в кількості 1, бачимо, яка в нас комірка.

Комірка К1-2, відповідно, ця комірка в якій вказано тип зберігання.

Відповідно, прибутковий ордер на товари, який у нас видимий у зв’язаних документах, він нам оприбуткував нашу з вами одиницю товару в зону приймання.

Вид розміщення товарів він поклав її на зберігання, тобто вже здійснив маніпуляцію з комірками. Відповідно надходження товарів та послуг, документ, який формується і остаточно нам говорить про те, що ось він наш телевізор, чорний, з характеристикою.

В кількості та ціною. Відповідно, у нас на зберіганні на складі в наявності є. Давайте перейдемо ще до розгляду такого функціоналу в складській логістиці, як управління доставкою і нестачі, надлишки, псування, проведення інвентаризації на складі. Перше – давайте розглянемо управління доставкою.

Що воно в себе включає: це основні 2 довідники, типи транспортних засобів, зони доставки.

Типи транспортних засобів – фактично, це ті машини, які у нас є в автопарку в наявності, які мають якусь вантажопідйомність, місткість, або якісь знову ж таки об’ємно-вагові показники.

Якщо у нас номенклатура ведеться в розрізі об’ємно-вагових показників, то є можливість контролювати наповненість тієї чи іншої машини. Звичайно, що підсистема має досить обмежений функціонал, вона, на жаль, не підійде для підприємства, які займаються вирішенням складних транспортних задач і плануванням такої складної логістики, але для підприємств, у яких є невеликий автопарк – цього функціоналу буде достатньо.

Зони доставки – це окремий довідник, бачимо, що можна вказати – Київ, Київська область, до прикладу.

Ми вже будемо знати, в яку зону доставки нам необхідно буде везти той чи інший вантаж. Склад і доставка – відповідно є окремий робочий стіл по управлінню доставкою. Таким чином він виглядає.

Бачимо, що вхідними документами для ініціалізації процесу доставки у нас є замовлення клієнта, заявка на повернення товарів, замовлення на переміщення та реалізація, доручення експедитору, замовлення давильця – все це групується ось в цій групі реквізитів – формування завдань на перевезення, система автоматично каже, що куди, в якій кількості нам необхідно буде відвантажити. То в цьому робочому столі є можливість вказати, як буде здійснюватись доставка з нашого складу або ж на наш склад, тобто інших якихось можливостей тут немає.

Відбір по складу, відповідно у нас є. Бачимо, що він у нас з вами обов’язковий до заповнення.

Далі, що власне пропонує нам система: сформувати і створити якесь доручення експедитору і вже власне зробити завданні на перевезення. Сформовані завдання на перевезення ось таким чином.

Формуються вони та назначаються по кнопці, відповідно, бачимо, чи є особливості перевезення і умови перевезення – система нам про це повідомляє.

Таким чином у нас створюється, ми обираємо машину і формуємо завдання на перевезення.

Сформовані завдання на перевезення у нас зберігаються в окремій формі списку, давайте відкриємо: бачимо, хто що виконує, яка машина, є план факт початку/закінчення рейсу, відповідно склади доставки, маршрути, розпорядження.

Власне, маршрути і розпорядження автоматично заповнюються в тому випадку, якщо вони у нас налаштовані і власне бачимо, закріплена юридична адреса, фактична адреса – за яким складом і до цього формується якийсь, дає система можливість вибрати, куди будемо вести, бачимо – доручення експедитору, яке також можна роздрукувати, відповідно, друковану форму вже надати експедитору і вже по факту транспортування вантажу він буде її мати і, відповідно, зможе з цим працювати.

Ось таким чином бачимо наші зони, адреса фактична і статуси документів, оскільки у нас було включено в доставку, якщо ми формуємо документ по статусах – вони в нас є. Ось такий функціонал у нас представлений по частині управління доставкою. Ще коротенько давайте розглянемо перелік документів.

Склад і доставка – це у нас нестачі, псування і надлишки . Бачимо, що в даній підсистемі у нас є можливість формувати, іде перелік документів, який нам дозволяє працювати з інвентаризацією складів.

Є можливість створити перерахунок товарів, вказати, скільки, якої номенклатури у нас по факту там було, якимось чином списано, чи втратила свою якість, пропала чи оприбуткували надлишок.

Це у нас прорахунки товарів. Далі – можливість формувати перелік складських актів. Бачимо: інвентаризаційний опис, оприбуткування надлишків, пересортиця, списання нестач товарів.

Відкриємо кожен з цих документів, інвентаризаційний опис, бачимо, період, організація, склад, відповідно, і друкована форма, яка у нас є – бачимо фактичну наявність, цінність, воно автоматично все сюди підставило.

Можна друкувати, віддавати на підпис. Оприбуткування надлишків товарів – так само.

Бачимо, у нас таблична частина, що у нас виявився якийсь надлишок товару, ми його сюди заповнюємо, проводимо документ, система нам оприбутковує на відповідний склад за видом ціни нашу одиницю продукції. Наступний – це пере сорт товарів, аналогічно, бачимо, документи доволі прості.

Бачимо, товар, що списали, товар, що оприбуткували, відповідно, кількість одиниць, ціна – це доволі просто та зручно працювати з цим документом. Даний документ може бути оформлений двома способами: або на підставі даних перерахунку товарів, або на підставі фактичного виявлення персортиці товарів – це важливо.

Далі, відповідно, це списання нестач, якщо ми проводимо інвентаризацію і бачимо у нас нестачі. Ми говоримо чого, в якій кількості у нас не вистачило на якому складі і, відповідно, документ засвідчує факт списання цих нестач. Є додаткова вкладка – вкладка місії, тобто : голова, посада, члени комісії, відповідно. В факті про списання товарів – система автоматично підставить і сформує нам паперовий документ.

Давайте перейдемо до відповідей на запитання. По основному викладу матеріалу, у мене, в принципі, все.

Переш питання: процес зміни статусів, погодження в замовленні постачальників проходить вручну. Перейду до всіх функцій, покажу.

У нас є бізнес процес, вбудований, погодження купівлі, який за правильних розмежувань в правах дасть нам можливість його стартувати і використовувати погодження. Автоматично відповідь на запитання буде: в BAS ERP є вбудований функціонал з погодженням бізнес процесів, в даному випадку – закупівель.

Вмикається він ось цією функціональною опцією – НДІ і адміністрування, тобто, погодження замовлень постачальника. Відповідно по процесу система буде надавати можливість встановлювати статуси тим чи іншим документам. Відповідно, тут налаштовується відповідальний за погодження логістичних умов, цінових умов і фінансових умов. І є одна головна людина, яка нам погоджує всі комерційні умови. Тобто. Якщо один з погоджувачів логістичних, цінових та фінансових умов відхилив наше замовлення – задача автоматично адресується головному виконавцю на погодження. Ось таким от чином.

Давайте покажу ще в замовленні постачальнику, як цей бізнес процес, до прикладу, стартує.

Кнопка – оформити на основі, погодження замовлення постачальнику.

Ця команда стартує бізнес процес за автоматичного погодження. Відповідно, тим особам, тим користувачам, якім адресовані ролі відповідні – будуть відправлені зазначені погодження.

Чи є можливість інтеграції в типову рішенні ERP чи складським обладнанням? Так, є можливість інтеграції. Бачимо, в сервісі є можливість вивантаження базі товарів з терміналу збору даних, є можливість підключення принтерів, вагів, терміналу збору даних.

Коли потрібно створювати документи ордер на відображення недостач і надлишків товарів? Коли у нас з вами є розходження в плановому надходженні товарів і фактичному надходженні товарів. Якщо ми в нашого постачальника, до прикладу, замовили 10 одиниць якоїсь продукції, а по факту нам прийшло 8 – відповідно, нам з вами необхідно оформити акти розбіжностей після надходження.

Знаходяться вони в окремій підсистемі – повернення та корегування. Ось документ зараз відкрию до прикладу…

Бачимо, що оформлення розбіжностей в двох рядках, бачимо, що вода мінеральна нам надійшла з розбіжністю в 1 пляшку. Відповідно, ми оформили акт розбіжностей після надходження.

Про підсистему Склад. Коли ці документи формуються – тоді, коли ми власне проводимо інвентаризацію. Ось – надлишки, нестачі, відображення нестач, відображення надлишків. Відповідно, це все формується в цьому робочому столі. Це функціонал по частині інвентаризації.